ناتمام

خواص بهار نارنج

پنجشنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۴۵ ق.ظ

خواص بهار نارنج

خواص بهار نارنج , خواص بهار نارنج برای پوست , خواص بهار نارنج دمنوش , خواص بهار نارنج برای اعصاب 

بهار نارنج شکوفه درخت نارنج است که در عطرسازی و ساختن اسانس، انواع نوشیدنی‌های فصلی و عرقیجات و تهیه مربا، گز، سوهان و … کاربرد بسیار دارددر این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص بهار نارنج خشک شده و دمنوش برای پوست و اعصاب و لاغری در طب سنتی در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

ترکیبات و مواد مغذی بهار نارنج

بهار نارنج منبع بسیار خوبی از مواد مغذی و مواد معدنی ضروری است که برای بدن بسیار مفید هستند. این مواد معدنی شامل منیزیم، منگنز، بور، کلسیم، روی، سلنیوم، سدیم، مس و پتاسیم می‌باشند. ترکیبات فعالی نیز در بهار نارنج وجود دارد از جمله روغن فعال، فلانوئیدها و فورانوکومارین. همچنین دارای ویتامین‌های B، C و D هستند.

عرق بهار نارنج

از بهار نارنج عرق تهیه می‌شود که طبیعتی گرم دارد. این عرق اشتهاآوری قوی بوده و برای رفع ضعف اعصاب، غم و افسردگی مفید است؛ همچنین نشاط‌آور است و در تسکین ناراحتی‌های سینه و تپش قلب نیز مؤثر است. مداومت در مصرف بهار نارنج برای رفع بزرگی طحال مفید است و چنانچه به همراه آب کرفس تازه مصرف شود برای استخراج سنگ‌های کلیه و مثانه و خرد کردن آن‌ها بسیار مؤثر است. مصرف این عرق هنگام بروز ناراحتی به افراد مبتلا به بیماری غش توصیه می‌شود.

دمنوش بهار نارنج

یک قاشق غذاخوری بهار نارنج را در قوری ریخته و آب با دمای ۸۰ درجه را به آن اضافه کرده و اجازه می دهیم که به مدت ۲۰ دقیقه دم بکشد. در صورت تمایل به شیرین کردن دمنوش، می توانید از نبات یا عسل تازه استفاده کنید. با خوردن این دمنوش ، خواب خوش و آرامی خواهید داشت.

خواص بهار نارنج

بهار نارنج تپش نامنظم قلب و اضطراب را از بین می ‌‌برد. مربای بهار نارنج مقوی معده و ضد تشنج است. عرق بهار نارنج اشتهاآوری قوی است در تسکین ناراحتی‌ های سینه مؤثر است. برای کنترل تشنج‌ها و حمله قلبی هم مصرف شربت بهار نارنج را توصیه می‌کنند. مداومت در مصرف بهارنارنج برای رفع بزرگی طحال مفید است و چنانچه به همراه آب کرفس مصرف شود جهت استخراج سنگ‌های کلیه و مثانه و خرد کردن آنها بسیار موثر است.بهار نارنج در کاهش شدت علائم یائسگی موثر است. موجب تنظیم سطح فشار خون از طریق افزایش گردش خون در رگ ها میشود. کسانی که یبوست دارند آب بهار نارنج را همراه عسل شیرین کنند و بخورند. آب بهار نارنج باعث بسته شدن منافذ پوست می‌گردد. بخور بهارنارنج پوست چهره را باز می کند.

  • arghavan miri

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی