ناتمام

سیاه دانه و عسل

چهارشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۳۳ ب.ظ

سیاه دانه و عسل

 سیاه دانه و عسل , سیاه دانه و عسل برای بارداری , سیاه دانه و عسل برای لاغری , سیاه دانه و عسل برای سنگ کلیه

سیاهدانه گیاهی یک ساله و گلدار و بومی جنوب غربی آسیا است . دانه های سیاه دانه تیره رنگ ، سه گوش و دارای بویی مخصوص است . این گیاه در نواحی مختلف ایران یافت می شود . از قدیم الایام تا کنون از دانه های این گیاه به عنوان ادویه استفاده می شود .در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره طرز تهیه و خواص و مضرات مصرف معجون سیاه دانه و عسل برای بارداری و لاغری و معده در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

طرز تهیه سیاه دانه و عسل

جهت تهیه ی این محصول ، سیاهدانه را پودر کرده و بلافاصله با عسل مخلوط می کنند تا اثر ان کاهش نیابد . ترکیب عسل و سیاهدانه فواید بسیاری مانند ؛ نسبت مخلوط سیاهدانه با عسل بسته به مصارف درمانی مختلف ، متفاوت است .

درمان ضعف قلب با سیاه دانه و عسل

– درمان ضعف قلب : برخی از افراد مبتلا به تپش قلب و ناتوانی پمپاژ خون هستند که یکی از شیوه های کمک به درمان آن ، ترکیب روغن سیاهدانه با عسل خالص به نسبت مساوی است . یک قاشق مربا خوری از معجون به دست آمده ، صبح ناشتا همراه با برخی تمرینات ورزشی موجب تنظیم ضربان قلب و درمان اضطراب و تپش های قلب است .

خواص درمانی سیاه دانه و عسل

۱- تقویت سیستم ایمنی بدن را به دنبال دارد. ۲- برای درمان سرماخوردگی های پی در پی مفید است. ۳-در درمان تب های بلغمی و سوداوی تاثیر دارد. ۴- ادرارآور است و برای مردان مبتلا به پروستات مفید است. همچنین عفونت های ادراری را درمان می کند. ۵- برای درمان سردرد هایی که مرتبط با مزاج سرد هستند مفید است. ۶- مالیدن این ترکیب به پوست برای درمان جوش های بلغمی مفید است. توجه داشته باشید که جوش های بلغمی بدون التهاب، زیرپوستی و سفت هستند و استفاده از این ترکیب برای جوش های قرمز و پرالتهاب نتیجه عکس خواهد داد و وضع پوستتان بدتر خواهد شد.

درمان ناراحتی های کلیوی با سیاه دانه و عسل

– درمان درد و ناراحتی های کلیوی : یک فنجان سیاهدانه را در یک لیتر آب به مدت پنج دقیقه روی حرارت ملایم بجوشانید . سپس آن را صاف کرده و با یک فنجان عسل شیرین کنید و به مدت یک هفته ، هر روز صبح ناشتا یک فنجان از آن را میل کنید . این نوشیدنی را می توانید تا چند روز در یخچال نگه داری کنید .

  • arghavan miri

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی